Oppskrifter

onsdag 12. januar 2011

Svin indrefilet med salat

Her i huset skjer det stadig noe - og det har tendens til skje i forbindelse med middagen ....... Denne gangen var det faktisk meg som var seint hjemme, og da jeg kom gikk sønnen som er eneste hjemme denne uken i tillegg til meg selv.  Der sto jeg, sulten og uten egentlig lyst til lage så mye siden det plutselig var middag for en og ikke for to,  men en svin indrefileten var tatt ut av frysen og lå der ferdig tint.  Dermed ble det en rask alternativ middag fra den opprinnelige plan.   

Det er ikke mye hinner og fett på en svinefilet, men det som er hardt er det lurt skjære av.  Derettet krydrer jeg den -idag prøvde jeg bare med chilisalt  fra LCHF bloggen.  Jeg steker i stekepanne med lokk -Godt med smør og høy varme og brune fileten på alle sider.  Når den har fått en fin farge trekker jeg pannen tilside legger lokk på og lar det hele stå. Denne indrefileten er relativt tykk så den får ligge  i 25 min,  er den tynn holder det med 20 min.

De minuttene bruker jeg til lage en salat -rett på tallerkenen.  Tomat, agurk, noen oliven , marinert hviløk, litt paprika og marinert ost  - de har jeg ikke testet i salat før, de gir ingen usmak - til slutt et par skjeer med tatziki over.  Har kjøpt den ferdig denne gang.


Når tiden til kjøttet er ute, skjærer jeg noen tynne skiver legger det på tallerkenen med salaten -noen skjeer med kraft fra pannen over kjøttet - rask enkel og god middag.

1 kommentar: