Oppskrifter

mandag 24. januar 2011

Egg i muffins form

Lena Beatrice postet for en tid siden  Artig med egg .  I oppskriften hun linket til var det brukt egg og spekeskinke.  I dag letet jeg i kjøleskapet etter passe lunsj da jeg husket på hennes innlegg - og dermed var lunsjen bestemt.

Jeg fisker frem min silikonform til muffins -kler to av hullene med skinke -har ikke spekeskinke så vanlig får holde.


Knekker et egg ihver skinkeform.  Jeg kutter litt i plommen - liker ikke flytende eggeplommer, aner ikke om den vil være flytende men tar ingen sjanser.


 I ovn ved 200 grader -men jeg ser fort at  8 min som står i oppskriften ikke holder her -må opp i 12 før egget er fast.  Skineken som er over egget ser litt mørk ut , men er fult spis bar


Morsom vri på to egg - har oen skiver paprika og agurk på tallerkenen og topper det hele med en skje tatziki.


Utrolig lite som egentlig skal til før gjøre to egg mye sprekere, og jeg føler at jeg virkelig har hatt en skikkelig gourmet lunsj :)

5 kommentarer:

  1. Artig ja! Også ser det godt ut også :)

    SvarSlett
  2. Dette så jeg Rachel Ray gjorde for en stund siden.
    Hadde helt glemt det til jeg så dette nå.
    Får finne frem min silikonform og tror jeg og prøve dette :)

    SvarSlett
  3. Nam nam!! Dette var et supert tips :-D

    SvarSlett
  4. Er disse like gode kalde som varme? Er litt vrient å få laget disse på jobb.

    SvarSlett
  5. Jeg vil tro de er gode kalde og -er som et speilegg -i en litt annen form og etter min mening går det greit kaldt :)

    SvarSlett