Oppskrifter

mandag 17. januar 2011

Sei med persillesaus

Nok en fiskedag med oppskrift testing fra godfisk.

Dagens oppskrift er sei med persillesaus - men som vanlig har jeg gjort noen små endringer for tilpasse den til et lavkarbo måltid. 

Jeg brukte en fersk seifilet. 500 gram veide min -og vi er to til middag.  Fjernet de groveste beia overst i ryggen -gjøres lett med en pinsett - og delte i passe serveringsstykker. 


Før jeg legger fisken i gryten hakker jeg en bunt persille. 


Smelter smør i stekepanne (m lokk)  legger fisken i og har på litt salt og spanerer også litt fiskekrydder.   Drysser persillen over fisken og  heller så en boks med fløte over det hele.  Lar det hele små putre i 10 min.


Sei er en fisk som er relativt løs i fisken så jhadde nok vært lurt å salte den først og la saltet trekke inn i 30 min -dette gjør fisken litt fastere.  Så lenge en er forsiktig når en tar fiske opp av gryten går det greit.  Serveres med brokkoli. 


Dette var en rett som virkelig falt i smak -utrolige gode smaker sammen - denne får nok et lite favorittstempel. 
Er glad jeg har en rest til lunsj i morgen :)

3 kommentarer:

  1. Digger godfisk.no! Og denne oppskriften ser jo bare sinnsykt digg ut! Mmmm!

    SvarSlett
  2. Ja denne var utrolig digg -så enkel og så god. Ikke siste gang den serveres her :))

    SvarSlett
  3. nam nam!!! Så kjempe godt ut og greit med noe som er raskt å lage :-D

    SvarSlett