Oppskrifter

tirsdag 25. januar 2011

Baconcrisp alla nachos

Jeg kjøpte en ny pose bacon crisp eller baconsnacks alt etter hvilket merke.   Jeg pleier prøve ha en pose i skapet til panering og slikt - av en eller annen grunn har den tendesns til fosvinne -og jeg mistenker sterk noen hankjønn i å stå bak det ;)

Uansett -da jeg kom hjem med posen ser jeg det står et tips på den -om å varme den opp i ovn, og  jeg får en ide......Hva med ha den sammen m kjøttdeig og ost og lage nachos-variant.


1 pakke kjøttdeig stekes.  Ha i oppkuttet purre og paprika, 1 ts spisskum 1 knivodd hver av chilipulver og hvitløkpulver og 1 ts paprikapulver.


En ildfast form smøres i bunnen med philadelphia ost og baconsnack over før kjøttdeig legges oppå der igjen - baconsnack på toppen igjen -før det hele dekkes med revet ost.


La det hele få 15 -20 min ved 200 grader i ovnen - til osten er smeltet og lett gylden.


Server med salsa og guacomole


Retten er skikkelig god - knaser av baconsnacken, men jeg finner fort ut at jeg neste gang vil droppe det nederste laget med baconsnack -det blir litt seigt.  Er nok og lurt å luke ut de bitene som i utgangspunktet er harde -pleier være noen av de i en slik pose.

Dag 2 oppdatering :  Hadde en rest av dette til frokost - baconsnacken egner seg dårlig til gjenoppvarming -I dag var alle bitene seige, men resten smakte godt og bitene var lett å plukke ut

3 kommentarer:

  1. Oi oi, dette må prøves IDAG, før vi gikk over til lavkarbo var favoritten vår nachos.
    Takk for tips :)

    SvarSlett