Oppskrifter

mandag 7. juni 2010

Tilbehør til grillmat - 2

I dag har jeg fulgt opp et tips jeg fikk i helgen,  Istedenfor folie til diverse ting på grillen -folieformer.  Rett og slett genialt - fortsatt kommer nok folie til være i bruk til enkelte ting, men disse formene fungerte utmerket til mitt tilbehør i dag.  Kjøttet jeg har er rester fra i går, og selv om jeg er alene om skulle ha middag i dag måtte jeg bare teste ut.

Formene kjøpte jeg på Europris.  De hadde to forskjellige størrelser 8 dl og 5 dl og kan brukes til matlaging og frysing.  Det står på de at de ikke må i direkte kontakt med flamme eller varmeelement så jeg legger de på grillplaten på grillen.  Det er også lokk med -folie på siden som skal ned mot maten og papp til kunne skrive på på siden som er opp -kjekt om de skal i ovnen.



Jeg har virkelig hadlet inn til grilltilbehør i dag.  Vår-løk paprika , avlange sjalottløk, aubergine og squash og ny kål.  Sopp glemte jeg men klarer meg uten.



Kutter opp litt av hver ting - prøver ikke bli for ivrig og huske på det er mat til en - legger det i den største formen og har noen klatter smør over før lokket legges på.


 
Iden lille formen har jeg noen cherrytomater, terninger med fetaost basilikumblader bittelitt grov salt og smør før lokket lukkes og formene havner på grillen.

 
Tomatene er fort ferdig og settes opp et hakk mens jeg venter på det andre skal  bli ferdig.
Den siste nakkekoteletten fra i går deles i biter og varmes i mikroen.  Det hele på en tallereken og med et er kjedelig reste-kotelett riktig så fristende.  Jeg elsker slike blandinger, mange ganger er tilbehøret vel så godt som selve hovedretten.  Bare fantasien som setter grenser her


1 kommentar:

  1. Smarte former..løp å kjøp :-) Det så lekkert ut.

    SvarSlett