Oppskrifter

onsdag 2. juni 2010

Tunfisk og egg

På jakt etter noe å ha til frokost i dag endte valget på en boks med tunfisk i olje med diverse tilbehør.
Handling er det blitt lite av de siste dagene så jeg fant kun 1 liten vårløk -ville gjerne hatt rødløk , men måtte nøye meg med vårløken, ca 1/4 vanlig løk og en paprika.  Dette fikk en liten omgang i den lille hakkebollen til stavmikseren før det ble blandet med tunfisken.


1 bit jalapenos ble finhakket og en liten t-skje salsa tilsatt -for å gjøre smaken bittegrann sprekere.


Mens jeg holdt på med dette kokte jeg de siste 4 eggene som var igjen - de fikk en innstilling middels kokt.   Avkjølte litt og hakket de før jeg blandet med tunfisken.



Ble nok til to porsjoner og frokost porsjonen ble spist med en t-skje rømme til. Normalt sett ville jeg hatt i en del majones eller mere rømme til -men nå skal jeg jo prøve holde litt stramt kosthold denne uken så da ble det på denne måten -  Slett ikke dumt.


Har nettopp hatt porsjon nr to til lunsj -her smeltet jeg en skje med smør og blandet inn i tunfiskblandingen.  Det var skikkelig snadder - skal så absolutt gjøres  igjen.

1 kommentar: