Oppskrifter

tirsdag 1. juni 2010

Egg og avokado

Hva spiser man til frokost når man skal unngå  korn - og meieriprodukter ei heller ha noe salt slik at bacon er utelukket, og omelett eller speilegg ikke frister ?? kokt egg er det mange som tyr til men jeg sliter litt med bare spise et kokt egg - syns det blir for "tørt" selv med masse smør på.  I kjøleskapet mitt i dag fant jeg en godt modnet liten avokado.  Den renset jeg og delte i små biter. To egg ble puttet i egg-kokeren og jeg var nøye med få vann til middels kokt.  Når eggene er kokt deler jeg de i biter også før jeg blander de med avokadoen.  Litt mykt smør akkurat over egget -skikkelig godt - fett fra smør og avokado akkurat som jeg skal ha denne uken.  Utrolig mettende var det også -og SÅ mye sprekere enn bare kokt egg

4 kommentarer:

  1. Ser virkelig snadder ut. Skal jeg prøve når mine avocado endelig har modnet.

    SvarSlett
  2. kan se for meg at det der er veldig godt med sitronsalt/pepper til :)

    SvarSlett
  3. Ja der sier du noe - sitronpepper på hadde gjort seg -next time :)

    SvarSlett
  4. Nå fant jeg endelig ut hva jeg skal begynne å spise til frokost,: avokado og egg, takk for tipset ! Ole kr Oslo

    SvarSlett