Oppskrifter

mandag 21. juni 2010

Pesto- og mozarellafylt kyllingfilet

Det har vært stille her noen dager nå - jeg har stort sett flydd fra selskap til selskap og blitt servert mat i dagevis nå føles det som, men i dag er jeg back in buisness med å skulle lage mat selv.

Fikk røsket med meg noen kyllingfileter fra butikken i dag -og tenkte de måtte bli litt sprekere så på fjøla før oppstart lå følgende.

Kyllingfilet
pesto
mozarello
tomat

Kyllingfiletene fikk den vanlige lille kuttet som gjør at det blir en lomme i de.  Deretter et godt strøk med pesto, en skive mozarello og en liten tomatskive.  Jeg har valgt å ikke surre bacon rundt som jeg ofte gjør med fylt kjøtt, og en stund lurte jeg på om jeg måtte finne frem rull-nålen og sy, men fikset lukkingen tilslutt med litt lange tannstikker.

Filetene får en runde på grillen -bruker svak varme og serveres med foccacia og en enkel tomatsalat

1 kommentar: