Oppskrifter

mandag 3. mai 2010

Hagehelg

Helgen er over, og det har vært en aktiv helg - på hjemmefronten.  Vi har hatt skikkelig jobbe-i-hagen helg.  Egentlig skulle jeg bare henge ut tøy til tørk i solen lørdag formiddag.  Så ser jeg på den delen av plenen som helt tydelig ikke har klart vinteren og begynner nok en gang rake vekk  tørt og vissent gress.  Omtrent samtidig finner mannen ut at han kan flytte den busken jeg lenge har villet ha vekk - og at han kan gå løs på ugresset som er iferd med ete seg innover plenen.  ( topp for jeg gidder ikke luke ut en og en plante med ugress ) Bed blir neste som får en skikkelig omgang - klipper vekk visne løkblomster og graver ned løkene som har stått i krukker.  Deretter er det å komme seg på plantasjen og kjøpe prydbark til bedene - og gress frø til plenen.  Deretter ut med vannsprederen -det er faktisk ganske så tørt bare rett under overflaten .



Søndagen begynner rolig - etterhvert får vi kommet i gang med skru ned noe gammelt defekt og henge opp nye ting -denne gang på verandaen.  Rastløshet sender meg avgårde på gartneri runde og jeg kommer hjem med årets første blomsterfangst,  så frem med krukker og plante ned de plantene jeg har fått med hjem,  Hjelper når det kommer blomster- håper nattetemperaturen stiger litt slik at de overlever -det der med ta de inn om natten fungerer dårlig hos oss.   Så nå satser jeg på sol og varme og etterhvert frodige blomster som nok snart år følge av flere blomster - kjenner jeg meg selv rett.  Det er godt å være i gang med en sped sommer.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar