Oppskrifter

torsdag 20. mai 2010

Avokado og reker -enkel lunsj

I dag hadde jeg behov for en rask og enkel lunsj -og det ble det også. 
Kjøpte med meg en pakke med reker i lake -hadde håpet på ferske men de hadde ikke. Sjekk karbohydratinnhold i slike reker i lake da noen er tilsatt sukker.  En avokado fikk også bli med hjem fra butikken.  Avokadoen ble renset, siden den var god og moden ble den most lett med en gaffel sammen med en ss Philadelphia.  Første gang jeg har brukt det sammen men det var bare en ss Philadelphia ost igjen i boksen så jeg tenkte jeg kunne bruke den opp.  Drøyt halvparten av rekene ble også rørt inn. mens resten havnet på toppen.  Noen dråper lime, grov revet pepper og majones over - enkel god mettende lunsj. 
En kan gjerne ha hardkokte egg til og, men jeg var så sulten i dag at jeg ikke hadde tålmodighet til vente på det ;)


2 kommentarer:

  1. Så enkelt kan det altså gjøres,
    takk for fint lunsj tips :)

    SvarSlett
  2. Ja, akkurat som i reklamen -det enkle er ofte det beste ;)

    SvarSlett