Oppskrifter

tirsdag 16. november 2010

Fiskekakemiddag

I dag fikk jeg til en forandring skikkelig lyst på fiskekaker....... Selvfølgelig burde jeg laget de selv helt fra bunnen av, men beklager der skortet det litt i dag.   Ica maxi har fiskekaker eller riktigere fiskekarbonader som bare inneholder 5,5 karber pr 100 gram og de er ca 100 gram pr stk og.  Jeg klarte meg lenge med en så det ble ikke så gale middag likevel.
skikkelig store fiskekarbonader
Tilbehøret ble squash, sjalottløk, paprika og purre surret sammen samt litt kokt kål (rester fra annen middag - følte den måtte brukes opp selv om det er litt karber der og- men familien kan jo spise det  ) et lite dryss med kviteseismør over så er fettet med - godt og utrolig mettende. 

Måtte knipse sønnes tallerken da han kom hjem til mat -glemte ta min egen

4 kommentarer:

  1. Hehe, du også ja! Jeg har vært skikkelig skikkelig fysen på fiskekaker i det siste. Har kjøpt inn en stor blokk frossen seifilet og tenkte jeg skulle gjøre et forsøk på hjemmelagde seikaker en dag. Men så er det jo veldig enkelt å kjøpe ferdige da.

    SvarSlett
  2. Jepp det er enkelt ;) men hjemmelagde er best -pluss da har en helt kontroll på hva som er i .....og så kan en jo være litt mer stolt av de man har laget selv enn de en har kjøpt selv ;P

    SvarSlett
  3. Det er ikke alle dager som frister til matlaging. Dette ble en god middag med lite karbo fordet om de ikke hvar hjemmelaget. Så veldig godt ut :-)

    SvarSlett
  4. Skjønner godt at det av og til er greit å ty til enkle løsninger, noen ganger er det bare ikke tid nok til å lage alt fra bunnen av. Bruker å lage noen lakseburgere, skal gjøre det en dag, men det er satt på vent nå. Idag blir det antakelig en eller annen form for kyllingsuppe. Skal sjekke kyllingfiletene først, om de kan brukes.

    SvarSlett