Oppskrifter

fredag 4. juni 2010

Fransk biff

Passe lei og varm etter å ha prøvd utallige bh-er i et knøtt prøverom,  havnet jeg i en matbutikk av de litt bedre idag.  Vandret rundt og hadde en ide om fisk da jeg fikk øye på noen biffer de nettopp hadde pakket fra kjøttdisken -og uten se på pris eller tenke noe fikk jeg med meg en pakke med to "franske biffer" som de kalte de.  Slikt kan gå an når bare mannen og jeg er hjemme -når de virkelige storeterne er her nytter det ikke. 


Kjøpte også asparges -de som er litt tynne - de andre var for inntørket, en liten boks med ferdig bernaise -4 karbohydrater  pr 100 gram - brukte halve boksen på 250 ml på oss to -så brukbart det. Det er og 37 gr fett i den så lavkarbo er herlig at det er lov med slikt de få gangene en føler det er et must.

Biffene er snurret med noe urter og smør i svingene -er jo helt perfekt med tanke på fett -jeg griller de og biffene surrer i smøret siden jeg har hel grillplate på grillen min. 

 
Aspargesen får et par raske minutter på grillen i smøret og før de legges på tallerkenene sammen med samme type salat som i dag moregs -med unntak av egg da  -en liten skive hvitløk smør over aspargesen -saus over biffen og det er servert.



Det rare er - i fjor sommer ville jeg sett på dette måltidet som halvveis - det måtte jo være en bakt potet, hasselbakte potet eller råstekte poteter av ett eller annet slag til en slik biff.  Nå tenker jeg ikke over at den mangler en gang - savner poteten gjør jeg overhodet ikke - og for å si som min far pleide si -"Kan en ikke spise så godt kjøtt uten poteter kan en bare la være" :)

Siden det er fredag får mannen et lite glass vin - jeg vurderte det sterkt, men sto over - skal ha denne uken helt riktig på på strikt LCHF


Ha en fin fredags kveld alle dere som er innom og leser

1 kommentar:

  1. Var på jakt etter en oppskrift som denne! Tusen hjertelig!! :)

    SvarSlett