Oppskrifter

fredag 5. november 2010

Lavkarbobrød

I går kveld satt jeg og bladde litt i blogger om lavkarbo og hos  Line (lilalife) fant jeg et grovbrød som så fristende ut.
Brukte noen sekunder på tenke - og å se på klokken, før jeg satte i gang og lage brødet som du finner oppskrift på her .   Manglet 20 gram med kli, men tok bare 20 gram mer linfrø.
Jeg var også  litt usikker på størrelsen på  formen,  men endte på en på 1,5 liter.  Det funket helt fint. Dekket brødet med bakepapir for ikke få det for mørkt under stekigen .

Deigen er i formen
Var nesten vanskelig å legge seg uten smake, men 23.30 var litt for sent for mat fant jeg ut :)

mmmmm dufter herlig

Skikkelig godt brød og blir et alternativ til brødet jeg ellers lager når jeg vil ha litt brød mat  - anbefales :)

Rask opp til frokost idag :


1 kommentar:

  1. Dette brødet er kjempe godt :-)Sønnen min lager ostesmørbrød av det på skolen!!!

    SvarSlett