Oppskrifter

torsdag 31. mars 2011

Svinebiff med kremete grønsaker

Jeg kom over noen biffstykker av svinefilet og fant ut at det var utrolig lettvindt og grei middag.  Fort å lage og gode variasjonsmuligheter.

Middagen her ble ganske enkel

Krydre kjøttet og stek det som en biff - jeg stekte 3 min pr side og lot det deretter hvile.


Mens kjøttet hviler freser jeg opp sopp og løk i godt med smør. Dette surrer til det begynner bli mykt.  Da tilsetter jeg strimelet squash (endelig fått julienejern)


Lar squash surre med noen minutter for jeg heller over fløte som får et lite oppkok.  Rask og godt tilbehør.  Smake til med salt og pepper og klar for servering.

3 kommentarer:

  1. Nå ble jeg sulten...som alltid...hehe

    SvarSlett
  2. Kan julienejern kjøpes i butikk? Typisk Kitchen eller noe? Ser veldig praktisk ut, spesielt for lavkarbo-kokker ;)

    SvarSlett
  3. ¨Superrosa jeg kjøpte mitt på en rema 1000 butikk -etter vært på to jernia der den ene ikke hadde og den andre var tom :)

    SvarSlett