Oppskrifter

mandag 10. mai 2010

Enkel men god frokost

Etter en helg der vi både har vært i vanlig selskap og i konfirmasjon er det i dag den store vann-drikkedagen, pluss få i meg noe fett dagen, samt å komme tilbake på ren lavkarbo kost.
Dermed er det bare å få i seg en solid frokost.  Kjøleskapet er nokså skrapet etter at ungdommen har passet det gjennom gårsdagen,  men egg har jeg alltid - dermed blir det to egg pisket sammen og i min lille stekepanne der de det blir en passe stor omelett.  Noen perletomater får følge av fetaost og litt basilikumblanding fra fredagens marinerte tomater.  Når omeletten er stekt legger jeg smøreost på ene halvdel før jeg bretter den sammen. Litt basilikumblanding på toppen og for ytterligere fett en smørklatt pluss at jeg hiver 4 fårepølse-skiver i stekepannen.  Disse lar jeg steke litt på hver side til de begynner bli sprø.  Nydelig smak pluss at det minner meg om barndommens raske sommermiddager -speilegg og stekt fårepølse :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar