Oppskrifter

fredag 16. april 2010

Fiskepakke -på grillen

En populær sommer middag her i huset er fiske-pakkene jeg lager og har på grillen.  Hver person får sin egen pakke og innholdet kan dermed tilpasses den enkelte.  Denne gangen var det bare to som skulle spise hjemme og utgangspunktet for middagen er

2 stk laks (jeg bruker mye de frosne laksefiletene som henger sammen 4 stk )
1 stk torsk
brokkoli
paprika
purre
potet (ikke til meg )
og fiske-krydder (jeg foretrekker cemo krydder)


Starter med poteter til den som skal ha det -kutter i terninger og legger på en bake-papirbit i folie, dermed brenner ikke maten seg fast i folien.  Neste er brokkolien - pleier dele i buketter og dele disse igjen i to -deretter purre og  paprika.  En kan egentlig ha hva en vil i pakkene, veldig greit da ungene var yngre og en ville ha gulrot en annen brokkoli, tredje begge deler osv

med potet for de som ønsker det 
eller uten potet 
Helt på toppen fisken, krydderet og en klatt med smør.


Lukker pakkene og så på grillen - ta en snik-titt inni pakken etter 15 min ca - greit å ha noe å stikke i feks potetene om de  er ferdig.  Pakkene skal ikke snus -de skal ligge på samme side hele tiden.  Disse var helt ferdig på 20 min.


Kan serveres rett fra pakken eller en kan skli bakepapiret over på en tallerken og der etter dra det vekk.  Serveres med  rømme eller creme fraiche.Dissen pakkene er lett stekte og også greie å ta med på tur - det er mange avslutninger utover våren, og hos oss var det populært å ha med en slik pakke isteden for de vanlige pølsene.  Heldigvis ar jeg hatt barn som stort sett har vært glad i fisk - og tilberedt slik smaker den ekstra godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar