Oppskrifter

lørdag 28. august 2010

Lettvint gryterett

Dette er en variant av en gjenganger når jeg skal ha noe fort og greit.  Tidligere har jeg laget karbonadeform/burritosfyll og kjøttdeig med grønnsaker som jo er ganske så  like....... men igjen - det er ofte noe med disse ideene om hva man kan lage eller hvordan variere.  Dette er mer en ide enn en oppskrift, men jeg legger den i oppskriftene likevel.  Så kan hver og en legge til ting de vil ha i selv også.

Idag ble det en pakke kjøttdeig som ble stekt sammen med masse purre og rød paprika,salt og pepper -skulle ha i brokkoli også, men så gadd jeg rett og slett ikke - er alene hjemme igjen så jeg fant ut at brokkolien kunne få bli en del av søndagsmiddagen heller.

Da kjøttdeigen var stekt hadde jeg oppi en halv boks  creme fraiche og en god t-skje med jacobs ferdige rødvinsaus (kjøpes på meny) -denne blir som gele når den står i kjøleskap, så en god t-skje av den gir fin smak i den mengde saus jeg ville ha i dag.  Jeg ville økt mengden veske om familien var hjemme og feks skulle ha ris til, men i dag holder det med denne mengde saus.  Jeg har en liten rest med revet ost i kjøleskapet som jeg bare legger på toppen av porsjonen min -på ren  impuls og skikkelig godt.  

Hele pakken inneholder 5,5 gr karbohydrater og den er skikkelig drøy når den varmes opp.


3 kommentarer:

  1. Jeg bruker også ofte å ta en pk kjøttdeig, ha i hakka løk og hvitløk og surre det i stekepanna. Sist hadde jeg paprika og purre oppi, så en pk hakka tomater og en skje pesto. Syntes det hele ble litt tyntflytende, så jeg putta oppi revet ost. Kokte pasta til familien og lavkarbopasta (dvs kokte strimler av squash) til meg sjøl. Resten blir visst restemiddag til de andre (pastagrateng), så finner jeg på noe annet.. :-)

    SvarSlett
  2. Jeg må prøve den squash"pastaen" ser flere har brukt det - spennede :)

    SvarSlett
  3. Neste gang skal jeg heller surre den i litt smør, syntes den ble litt vassen når jeg kokte den i salta vann. Veldig OK når de andre sitter og gumler spaghetti å ha litt mer enn pastasaus på tallerknen.

    SvarSlett