Oppskrifter

fredag 27. august 2010

Fondant lignende dessert

Plutselig kom det fyklende et skikkelig uvær og jeg fikk en sånn følelse av det er fredag og jeg har lyst på noe ...... Ikke enlkelt når man knapt har noe som kan dekke slike lyster, men eksperimentere med det man har kan en jo.  Jeg tenkte pannekaker  men så fort at det var sørgelig lite philadelphia ost igjen.   Og det var da jeg fikk ideen -hva med piske eggedodis av  egg og sukrin melis (tomt for vanlig sukrin ) deretter tilsette smeltet kokesjokolade -  og så  prøve det som kake  og så tilsette osten.

Jeg endte med følgende :

1 egg
1 ss melis
30 gram philadelphia
30 gram kokesjokolade 70%

Smelt sjokoladen mens eggedosis piskes - tilsett ost og sjokolade og bland godt sammen - Kunne nok hatt litt mer sjokolade men det har vært mus (eller rotter ??) i pakken

Fordelte røren i to store muffinsformer - pløvde ut hver sin steketid i mikro

1 min gir en gjennomstekt kake/pudding

ganske fast i formen
 40 sek en mer fondant lignede konsistens og absolutt best.

fondant lignende, men bør ha mer sjokolade
Mener jeg har lest i en eller annen blogg at noen har prøvd lignedne, men husker desverre ikke hvilken det var
.
Konklusjon:
Grei desserteeller kaffekos  om en nøyer seg med 40 sekunder steketid (og har litt mer sjokolade i )
- kansje jeg må prøve ut litt mer ..........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar