Oppskrifter

fredag 6. august 2010

Laks i fløte

I dag hadde jeg virkelig lyst på fisk og fikk kjøpt fire flotte laksestykker , skinn og beinfri.  Opprinnelige plan var grillen, men kom plutselig på en tilberedingsmåte jeg ikke har brukt en stund, nemlig koke laksen i fløte.

Utolig enkelt og utrolig godt.

1 boks med fløte helles i en gryte og gis et oppkok,  laksefiletene legges i og godt fiskekrydder drysses på.  Det hele småkoker til laksen er gjennomkokt.  Jeg pleier snu fisken etter en stund og la det putre videre. 



I dag ble laksen servert med en grønnsakblanding av brekkbønner, sopp, tomat, løk og noen få babygulterøtter



Enkelt raskt og ikke minst godt. Jeg tror jeg begynner miste grepet her -Idag glemte jeg ta bilde da maten var ferdig og på tallerkenen.....................

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar