Oppskrifter

søndag 19. september 2010

Rørte tyttebær

Jeg syns det er utrolig godt med rørte tyttebæt  til diverse kjøttretter, kjøttkaker ol.  Men så er det alt dette sukkeret da - ikke bra....... men så kom jeg til tenke på sukrin -og da spesielt meliset - ville det fungere tro ?


I går kjøpte jeg derfor en kilo tyttebær, jepp kjøpte ikke plukket, og jeg har nå rørt de sammen med sukrin melis- synses ikke sukkeret løser seg like godt opp så jeg prøvde melis - en må smake seg frem til hvor mye selv.  Jeg har og noen dråper lime saft i. Jeg bruker stavmikseren når jeg rører tyttebær - har halvparten av tyttebærene og godt med sukker i en bolle og blader det godt sammen -siste halvpart røres ikke så hardt, dermed blir det litt konsistens på røren.  Fryser de ned i bokser m ca 200 gram i hver. Kjekt å ha,  og jeg tror faktisk jeg må kjøpe en boks til av bærene så jeg har litt mer -måtte jo prøve  ut med sukrinmelis først før jeg tok for mye med meg


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar